heroicons/outline/package Altijd €3.95 verzendkosten  op alles
heroicons/outline/truck Binnen 30 dagen  gratis retourneren
heroicons/outline/zap Groot assortiment  & snelle levering
heroicons/outline/smile Niet goed, is  geld terug
Bezig met laden...

Retouren

Wij begrijpen dat het retourneren van producten een belangrijk aspect is van uw winkelervaring. Deze pagina is speciaal samengesteld om u te voorzien van duidelijke antwoorden op vragen met betrekking tot het retourbeleid, het proces van retourneren en meer. We streven ernaar om u hier van uitgebreide en behulpzame informatie te voorzien. Mocht uw vraag niet beantwoord worden, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We helpen u graag verder!

 

LET OP! Retourartikelen dienen uitsluitend in de originele verpakking, zonder stickers en in volledige nieuwstaat aan ons retour gestuurd te worden.

Veelgestelde vragen
Hoe werkt het retourneren?
  1. Meldt uw product(en) retour aan door te mailen naar klantenservice@ways.nl
  2. Geef een (korte) reden op waarom u het artikel retour wilt sturen.
  3. U ontvangt een e-mail met de vervolgstappen, daarin vindt u ook het retourlabel met het retouradres.
  4. Print het label uit en plak deze op de doos. Geen printer? Schrijf dan duidelijk het retournummer en het retouradres op de doos.
  5. Geef het pakketje af bij een PostNL punt.
  6. Na het aanmelden van de retour ontvangt u altijd een track & trace code waarmee u het pakket kan volgen.
  7. Zodra het pakket bij ons binnen is, wordt uw retour in behandeling genomen. Binnen 48 uur na ontvangst kunt u van ons een oplossing verwachten.
Wat zijn de retourkosten?

Evenals de verzendkosten hoeft u zich ook geen zorgen te maken over de retourkosten. Retouren nemen wij geheel voor onze rekening. U hoeft dus niks te betalen. Als het retourlabel niet werkt neem dan contact op met onze klantenservice. Mocht u ervoor gekozen hebben om zelf een retourlabel aan te schaffen, dan kunnen wij deze gemaakte kosten niet terugbetalen.

Hoe weet ik of mijn retour is verwerkt?

U ontvangt automatisch een mail wanneer uw retour is afgehandeld. Heeft u 10 werkdagen ná het retourneren van je bestelling nog geen bericht gehad? Dan kunt u het beste even contact opnemen met de klantenservice.

Hoe lang is de bedenktijd?

Zodra u de bestelling hebt ontvangen krijgt u een bedenktijd van 30 dagen. Als u een product wilt retourneren is het belangrijk om goed te checken of het product nog binnen de termijn van 30 dagen valt. Als dit niet zo is zal het retour helaas geweigerd worden en terug naar u opgestuurd worden.

Hoe werkt een terugbetaling?

Nadat u de bestelling heeft geretourneerd zorgen wij ervoor dat de terugbetaling zo snel als mogelijk wordt verwerkt. Wij storten uw aankoopbedrag dan terug op uw rekening. Dit wordt veelal gedaan op de wijze waarmee u ook bij ons betaald heeft. Er zijn vier verschillende methoden: 

 

  • iDeal / Bancontact: hierbij staat uw aankoopbedrag dezelfde dag nog op uw rekening.
  • Creditcard: de terugbetaling wordt aan het einde van de maand bij de afrekening zichtbaar.
  • PayPal: hierbij wordt uw aankoopbedrag toegevoegd aan uw PayPal account.
  • Bankoverschrijving: wanneer wij via een bankoverschrijving u gaan terugbetalen zullen wij u vragen om uw bankrekeningnummer en de tenaamstelling. Dit duurt gemiddeld 2 werkdagen.
  • Klarna: Het factuurbedrag wordt aangepast zodra de retour verwerkt is. Dit kan een aantal werkdagen duren.

Staat uw vraag hier niet tussen?

Neem dan contact met ons op.