Let op: bovenstaande tabel heeft betrekking op werkdagen; feestdagen zijn uitgezonderd. Daarnaast kan verzending naar de Waddeneilanden een dag langer duren.
Het verzendbericht wordt uiterlijk de dag van de levering per e-mail naar je toegestuurd. Controleer voor de zekerheid even je spam of ongewenste e-mail.
Is het mogelijk om mijn adres te wijzigen nadat ik de bestelling heb geplaatst?
Of het mogelijk is om je adres te wijzigen ligt eraan hoe ver je bestelling in het bestelproces is. Mocht je kort na het bestellen achter een adresfout komen kan je het beste even contact opnemen met onze klantenservice via klantenservice@ways.nl.
Indien er al een track & trace bekend is kan onze klantenservice je helaas niet meer helpen. Dan kan je het beste zelf even contact opnemen met de bezorgddienst.
Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?
De bezorgdienst zal proberen het pakket bij je buren of een afhaalpunt af te geven. Hierover zal je een melding krijgen op de track & trace pagina en/of zal er een briefje in de brievenbus worden gegooid. Houdt dus goed je track & trace in de gaten.
Ik heb een klacht met de bezorging, waar kan ik deze indienen?
Vaak kan je zelf via de website van de vervoerder je klacht indienen. Je mag je klacht ook mailen naar klantenservice@ways.nl; dan zullen wij je klacht indienen bij de bezorgdienst.
Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar de verpakking is beschadigd. Wat moet ik nu doen?
In het belang van duurzaamheid hergebruiken wij dozen. Ook dozen met kleine beschadigingen. Controleer eerst de inhoud van het pakket, want de kans is groot dat het artikel niet beschadigd is. Zie je toch een beschadiging? Maak dan direct foto's van de ontvangen levering en de pakbon. Neem contact op met onze klantenservice via klantenservice@ways.nl
Mijn pakket is vertraagd bij de bezorgddienst. Wat nu?
We doen er alles aan om je pakket optijd bij je te bezorgen. Het kan door onvoorziene omstandigheden helaas gebeuren dat je bestelling een vertraging oploopt bij de bezorgdienst. Doorgaans wordt de bestelling alsnog de volgende werkdag afgeleverd. Houdt daarom goed je track & trace in de gaten. Wanneer de bestelling 2 werkdagen na de afgesproken leverdatum nog altijd niet is afgeleverd kan je het beste even contact opnemen met onze klantenservice via klantenservice@ways.nl
Mijn track en trace werkt niet. Wat nu?
Je kan je bestelling pas via de track & trace volgen wanneer de bezorgddienst het pakket ook daadwerkelijk heeft ingescand op het depot. Vaak wordt een track & trace code dus pas 's avonds, of zelfs de volgende dag actief. Wanneer de traceercode nog niet actief is betekent dit dus niet dat je pakket ons magazijn nog niet heeft verlaten.
Kan mijn product gemonteerd geleverd worden?
Helaas hebben wij (nog) geen monteurs in dienst om je bestelling te monteren. Je dient je artikel dus zelf in elkaar te zetten.
Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
Omdat wij geen fysieke winkel hebben is het niet mogelijk om je bestelling op te komen halen. Onze excuses!
Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
Wij maken gebruik van verschillende bezorgdiensten. Welke dienst wij gebruiken hangt af van het artikel en de levertijd. Wij werken samen met postNL, DPD, Instabox en PACKS. Voor pallet leveringen wordt gebruik gemaakt van transportbedrijf Transmission.
Mijn bestelling komt met groottranssport. Hoe weet ik wanneer deze wordt geleverd?
Je ontvangt een track & trace code om de levering te kunnen volgen. Vaak zal Transmission je telefonisch benaderen om een afspraak voor de levering te maken.
Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
Omdat wij een zeer snelle levering bieden is het meestal niet mogelijk om je bestelling nog te annuleren. Je kan je pakketje het beste aan de deur weigeren en de klantenservice hierover informeren via klantenservice@ways.nl.
Mijn pakket is op een afhaalpunt geleverd en ik kan deze niet ophalen. Wat nu?
Wanneer je niet in de gelegenheid bent om je pakket af te halen bij het pakketpunt zal deze na 7 à 10 werkdagen automatisch retour naar ons magazijn worden teruggestuurd. Het is handig om onze klantenservice daar alvast van op de hoogte te stellen vai klantenservice@ways.nl.
De status van mijn bestelling is 'geleverd', maar ik heb niets ontvangen. Wat nu?
Dit is vervelend! Vraag even na of de bestelling bij de buren is geleverd en kijk goed na of het pakket niet rondom huis is gelegd. Als het pakket echt niet geleverd blijkt kan je contact opnemen met onze klantenservice via klantenservice@ways.nl. Wij zullen een onderzoek naar de levering starten bij de bezorgdienst en je verder helpen.